مارکوم آنلاین سلامت

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت پزشکان برای گوشی چگونه است

حدود 20% از کاربران موبایل وب را از طریق موبایل خود مرور می نمایند و این دلیل بسیار مناسبی است که می بایست طراحی سایت پزشکان برای گوشی مد نظر قرار گیرد، تا مرور سایت کاربران توسط مرورگر موبایل مناسب باشد.طراحی سایت پزشکان برای گوشی این امکان را به کاربران می دهد که برای دیدن سایت های مختلف علاقه بیشتری به استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی از جمله موبایل یا تبلت داشته باشند و معمولا کمتر وقت خود را با کامپیوتر شخصی در اینترنت بگذرانند. این امر با در دسترس بودن موبایل‌هایی که امکان مرور وب را دارا هستند، مهیا شده است.

وبسایت ها عموما برای نمایش در صفحات بزرگ کامپیوترها در نظر گرفته شده اند ولی امروزه یکی از راه های ارتباطی مردم تلفن های همراه یا موبایل است. این صفحات به نسبت کوچکتر و با کارایی بیشتر باید در نظر گرفته شوند. گروه سایت سازی همیشه در پروژه های حرفه ای خود نمایشگرهای iPhone و PDA و یا سیستم عامل اندرویید را در نظر گرفته و در صورت نیاز مشتری واسط گرافیکی مخصوص این وسایل را نیز در طراحی وب سایت پزشکان بر روی گوشی در نظر گرفته و استفاده می نماییم. یکی از راه های متمایز شدن شما از رقبای شما می تواند طراحی سایت پزشکان بر روی موبایل باشد.

 

کاربران موبایل وب سایت پزشکان

قدم اول در طراحی سایت پزشکان برای موبایل آن است که بدانید چه شخصی سایت شما را مشاهده می نماید. کاربران وب سایت های موبایل اشخاصی هستند که زمان کمی دارند و معمولا پشت میز نیستند بنابراین می بایست دسترسی و ظاهر آن به گونه ای طراحی گردد تا کاربر سریع مطلب مورد نظر خود را بیابد. تفاوت مرور سایت از طریق کامپیوتر و موبایل آن است که کاربری که سایت را از طریق موبایل رویت می نماید ممکن است در حال حرکت باشد.

معمولاً این سوال پیش می آید که آیا شما به دو یا سه وب سایت برای اجرا در دسکتاپ، تبلت و موبایل نیاز دارید؟ ما پیشنهاد می کنیم شما تنها از یک وب سایت که قابلیت آداپته شدن در هر سه دستگاه را داشته باشد استفاده کنید.

 

 

اصول اولیه طراحی سایت پزشکان برای موبایل

باید در نظر داشته باشید سایتی که برای کامپیوتر طراحی می گردد برای موبایل مناسب نیست، زیرا اصول و قواعد طراحی سایت برای کامپیوتر بر مبنای استانداردهای کامپیوترها می باشد که به عنوان w3c شناخته می شود.مرورگرهای موبایل برای رویت مطالب با حجم پایین ایجاد شده اند بنابراین در طراحی سایت موبایل خود می بایست به حجم صفحه و میزان دیتاها دقت نمایید و سایت را در پایین ترین حجم ممکن طراحی نمایید

ساده ترین راه برای پیاده سازی طرح وب سایت موبایل استفاده از قالب سایت فعلی شما می باشد که برای عرض و قالب موبایل طراحی شده باشد. در صورتی که قصد دارید این کار را انجام دهید می بایست تغییرات بسیاری در گرافیک و ساختار سایت خود دهید.

زمان نیاز به موبایل اپ

یک وب سایت موبایلی ساده می تواند براحتی نیازهای کاربران را برآورده کند، اما زمانی که یک کسب و کار بر اساس استراتژی خود نیاز به یک اپلیکیشن موبایل پیدا می کند تا کاربری خود را افزایش دهد و به مرحله بعد سوق دهد و یا سودآوری بیشتری بر اساس سیاست های کسب و کار نصیب خود کند اینجاست که نیاز به اپلیکیشن موبایل حس می شود.
از ویژگی های سایت نسخه موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی و پیاده سازی سایت‌های مبتنی بر تکنولوژی موبایل
  • سازگار سازی وب سایت با انواع گوشی ها، تبلت ها و سیستم عامل های مختلف
  • تشخیص نوع پلات فرم و نمایش صفحه مربوط به آن
  • طراحی گرافیکی ساده و سبک ویژه موبایل
  • تنظیم استایل صفحه نسبت به اندازه صفحه گوشی موبایل

 

طراحی های وب سایت برای موبایل

طراحی وب سایت پزشکان برای موبایل دارای چندین ویژگی هست که به اختصار عبارتند از:

طراحی وب سایت واکنشگرا یا رسپانسیو

طراحی وب سایت واکنشگرا یعنی آداپته شدن وب سایت شما با هراندازه رزولیشن صفحه نمایش. اینگونه وب سایتها توانایی آداپته شدن با تبلت ها را به همان اندازه برای موبایل ها دارند. اینگونه وب سایتها نیاز به برنامه ریزی برای اولویت بندی المان ها برای نمایش دارند و همچنین گوگل وب سایتهای رسپانسیو را به عنوان بهترین راه حل برای سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوگر می داند.

 

استفاده از استایل شیت مجزا

در این روش URL وب سایت یکی است، اما با توجه به اندازه تصویر نمایش دستگاه وارد شده به وب سایت، CSS و استایل شیت تغییر خواهد کرد. یعنی کدهای اچ تی ام ال یکی هستند، اما کدهای استایل شیت یا CSS تغییر می کنند که مدت زمان کمتری را نسبت به برنامه ریزی برای طراحی وب سایتهای رسپانسیو و پاسخگو نیاز دارد.

 

وب سایت موبایل مجزا

در این روش وب سایت موبایل بر روی زیر دامنه یا ساب دامین قرار می گیرد به این صورت m.yourwebsite.com و وب سایت اصلی بر روی آدرس خود yourwebsite.com و براساس دستگاه وارد شده به سایت URL صحیح برای کاربر ریدایرکت می شود.

 

چگونه وب سایت موبایل طراحی نماییم

طراحی وب سایت موبایل دقیقا به مانند طراحی سایت کامپیوتر می باشد. هر دوی آنها ازHTML, CSS وJavascript پشتیبانی می نمایند و از طریق ابزارهای مختلف طراحی سایت ایجاد می گردند. همچنین اکثر مرورگرهای موبایل ازHTML5 و CSS3 پشتیبانی می نمایند فقط می بایست مواردی را برای سایت موبایل به تگ های صفحه اضافه نمایید.
تگ های مختلفی می بایست به <head> صفحه اضافه گردد تا مرورگر موبایل اطلاع یابد که این سایت برای موبایل طراحی شده
<meta name="HandheldFriendly" content="True">
<meta name="MobileOptimized" content="320">
<meta name="viewport" content="width=device-width">


ضمنا برای آنکه نوع وسیله و ابعاد مرورگری که سایت را مرور می نماید را مشخص نمایید باید از اسکریپت php استفاده نمایید و فایل استایل مناسب را برای وسیله مورد نظر اجرا نمایید. راه حل های بسیاری برای پیاده سازی سایت موبایل وجود دارد. مهترین نکته آن است که سایت موبایلی خود را برای تمامی مرورگرهای موبایل طراحی نمایید و سایت را اختصاصا برای مرورگر خاصی طراحی نکنید. همینطور ابزارهای موبایل پیوسته در حال تغییر می باشند.این مورد بسیار مهم می باشد که سایت موبایلی شما برای تمامی مرورگرها یکسان نمایش داده شود. برای آنکه سایت شما با تمامی مرورگرها سازگای داشته باشد می بایست سایت را بسیار ساده طراحی نمایید.
 

مارکوم | بهترین شرکت طراحی سایت پزشکی

  • ۹۸/۱۲/۲۷
  • marcom onlinesalamat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی